Останнім часом у моєму житті багато змін. Я так чекала їх, так прагнула, так настирливо борсалася у своїй життєвій ситуації і перебирала лапками….
Після того випадку (передісторія: Танці під зорями) танцювати я вчилася ще дуже довго і вкрай безуспішно – більш нездібної до танців людини, ніж я, важко знайти. Мені попадалися хороші викладачі, у кожного з них я зрештою чогось навчилася. Але загальна картина особливо не змінювалася: ні кроків, ні поворотів я не пам’ятала. На кожен новий урок я приходила, наче «перший раз у перший клас» – моя пам’ять була чистою і свіжою, мов щойно вийнятий із пачки, нічим не заплямований листок паперу.
Тому я вирішила вчитися за принципом мого тата. У дитинстві тато часто розповідав мені про першовідкривача Трої. Генріх Шліман був абсолютно нездібний до вивчення іноземних мов, але мав свою мрію – розкопати древнє легендарне місто. На перші мови він витрачав роки, а з якогось моменту вчив мову за мовою, наче горішки лускав:) Коли мені щось не вдається, я часто вирішую це за принципом Шлімана (або ж мого тата): потрібно просто пробувати доти, поки не вдасться.
Так я і мандрувала із групи в групу, збираючи танцювальний досвід, добрих приятелів і життєві історії. У кожній із цих груп я була стабільно найгіршою, кожен із вчителів спершу не вірив у мою бездарність, вважаючи, що це просто досі мені не так пояснювали:) Але за пару занять я змушувала повірити кожного! І хоч мене саму ця серія безуспішних невдач розчаровувала, я щоразу вирішувала залишитися / пробувати знову. Міркувала: «Є справи, які вдаються мені добре і дуже добре. У них знайду собі задоволення від реалізації та успіху. А для примхи можу позайматися чимось, у чому я – найгірша.» Зрештою, це було за принципом мого тата і першовідкривача загадкової Трої.
Одного разу у мене вичерпалися ідеї, де ще я можу спробувати. Я подумала, що, мабуть, я абсолютно бездарна до танців, це для мене неможливо – навчитися танцювати, і мені просто треба з цим змиритися. А тоді стався Великий Вибух, і цунамі історії закинуло мене у велике місто в центрі Європи. Звісно, спершу мені було аж ніяк не до танців – тут життя такі фокстроти грає, встигай лиш ногами перебирати… А потім я знайшла Школу танців…❤️ За моїми плечима було вже стільки невдалих спроб, що одною більше, одною менше – нічого б не змінилося… Я вирішила спробувати ще раз з нуля, і воно було того варта!
Танц-хак 1-й. З найпершого пробного уроку у новій школі танців. «Танці – це командний спорт.» На велику радість такої горе-танцівниці, як я, вони самі, тренери з 20-ти-літнім стажем, так сказали! Тобто, ці двоє, партнер і партнерка, це – не кожен сам по собі, це – команда! Виглядати добре на фоні партнера, який заплутався між двох сосен, – погана ідея! Краще прислухатися до партнера, зупинитися, упростити танець і станцювати його разом до кінця, ніж чудово станцювати окремо. Якщо партнер(ка) буде виглядати безглуздо, «блиснути» талантом і майстерністю точно не вдасться!
Я не один раз шкурно відчула важливість цього танц-хаку, як «особливо обдарована» партнерка: це незабутнє відчуття, коли тебе «заклинило», і ти не можеш згадати ні кроку, а в цей час партнер з гордим і незалежним виглядом намагається дотанцювати свою партію сам, або ж волочить тебе за собою по танцполу, мов швабру…
Не можу стриматися, щоб не похвастати: тепер знаю це не лиш із позиції «потерпілої сторони»…) Не те, щоб я стала здібнішою… Але ж я прийшла у групу з нуля…) І танцювального досвіду мала точно більше, ніж той, хто за свої 30-40-50 років танцював на випускному і на весіллі у друга… Я помітила, що іншим теж може не вдаватися! Вони теж не все з першого разу запам’ятовують… Теж плутаються і забувають… І теж часто цього усього дуже соромляться:) Звідси випливає…
Танц-хак 2-й: «Уяви, що Ти танцюєш не з табуретом, а з живою людиною». Важливо спілкуватися. Часто початкуючі танцівники надто сфокусовані на собі і правильності своїх рухів, але випускають з виду ту людину навпроти, з якою танцюють. Складається враження, наче ти – живий тренажер, та ще й казенний – експлуатувати можна без зайвих слів і особливої обережності. Грубість налаштовує вороже. Непривітність наповнює простір «між вами» холодом. Необережні рухи завдають болю. Пиха відштовхує. Крок назустріч надихає.
Важливо бачити людину навпроти. Помічати людину навпроти. Ну і спілкуватися:) Коли ми спілкуємося, у нас є шанс помітити іншу людину, налаштуватися один на одного і зловити спільну хвилю. Для початку? Привітатися. Назвати своє ім’я. Спитати, як справи. Дивитися на партнера, а не під ноги (сама знаю, початківцям це важко, але так виходить краще – зазвичай ноги самі вивчать, куди йти:) Бути обережними. Говорити. Прислухатися. Жартувати. Сміятися. Не розчаровуватися. Пробувати далі. Поважати. Поважати. Поважати…
✨ Продовження:
Схоже у блозі:
Останнім часом у моєму житті багато змін. Я так чекала їх, так прагнула, так настирливо борсалася у своїй життєвій ситуації і перебирала лапками….
(…або маленька частинка моєї нової історії, яка так і проситься на цей дивовижний світ)
«Літак набирав швидкості, і я всім своїм тілом вбирала відчуття
Dolls. Від «Days Of my Life». Історії, які траплялися зі мною щодня. Кумедні, чудернацькі, а іноді трошки сумні. Із філософськими висновками;)
Mirrors. Про пошуки і пізнання себе, свого призначення, шляху. Осмислення пройденого і навколишнього світу. Про світ, що відображається в мені, і про мене, що відображаюся у світі.
Inter-hearts. Про те, що діється між серцями:) Струмочки тепла, краплинки суму і океан ніжності:) Емоції, почуття, відносини… Те, що робить нас живими і надихає жити.
Формула щастя. Мої думки про те, як жити в гармонії із собою та світом, зберігати мир у душі, радість та любов – у серці. Цей розділ містить психологічні техніки.
Танцювальна Вікіпедія. Мій досвід, пов’язаний із уроками танців. Літературне відображення мого задоволення від цього дивовижного мистецтва.
Good things. Просто вартісні книги та цікаві фільми. На мій смак, звичайно:)